Symulator żeglarski

Kilka lat temu wspólnie ze szwagrem postanowiliśmy stworzyć produkt, który jeszcze nie istniał na rynku – szczegółowy symulator żeglarski z założeniem wykorzystania realnego czasu i realnej pogody oraz „żeglowania” przy wyłączonym komputerze.

Po pierwszych efektach prac planowaliśmy rozpocząć kampanię na Kickstarterze, która umożliwiłaby finansowanie projektu „na poważnie” ;) Uzyskaliśmy do testów obiecujący symulacyjny silnik 3D „UNIGINE 2” i zabraliśmy się do pracy. Szwagier odpowiadał za oprogramowanie i fizykę, ja miałem szczegółowe pomysły na cały projekt oraz byłem odpowiedzialny za stworzenie scenerii. Po krótkim czasie, pracując tylko „po godzinach”, udało nam się zbudować w miarę poprawnie zachowujący na wodzie model jachtu, pierwszą scenerię 3D oraz zaimportować do silnika mesh (realną siatkę terenu) i zdjęcia lotnicze wysp kanaryjskich w jakości 3m/px.

W międzyczasie wyszła wersja beta symulatora żeglarskiego Sailaway, opartego na zbliżonych do moich założeniach i unikalny pomysł przestał być unikalny :) Zarzuciliśmy więc projekt, ale na poniższym wideo można zobaczyć efekt, który udało nam się uzyskać po zaledwie trzech miesiącach prac:

Jedna myśl na temat “Symulator żeglarski

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.