Procedura startowa samolotu An-2 w symulatorze X-Plane

W poniższym 50-minutowym filmie, przeprowadzam procedurę startową zgodnie z Instrukcją Użytkowania w Locie realnego samolotu Antonov An-2 (polska instrukcja z 1963 roku w formie zdigitalizowanej, ale nadal papierowej :) wraz z urządzeniem do śledzenia ruchów głowy TrackIR, z zsynchronizowaną kamerą zewnętrzną i dźwiękową symulacją pracy radia lotniczego.

Model An-2 RedEyes, w symulatorze X-Plane, dość wiernie oddaje realny samolot – po takiej prezentacji łatwiej docenić ogrom pracy, którą włożyli twórcy w powstanie wirtualnej kopii tej maszyny. Na końcu filmu loty Antonowem nad fotosceneriami wysokiej rozdzielczości ZL18/19.

Poniższe zrzuty pochodzą z filmu – zawarte regiony:

Szwajcaria

Afryka

Norwegia

Krótko o An-2

An-2 jest dopuszczony do lotów dziennych i nocnych, z widocznością i bez widoczności ziemi. Jest napędzany dziewięciocylindrowym, czterosuwowym, gaźnikowym silnikiem ASz-62IR. Zasięg samolotu: około 1000 km. Dopuszczalna masa do startu: 5,5 tony. Prędkość maksymalna: 250 km/h. Zużycie paliwa: około 180 litrów na godzinę lotu. Produkcję seryjną rozpoczęto w 1949 roku. W 1960 rozpoczęła się produkcja licencyjna w Polsce w zakładach WSK PZL Mielec, gdzie powstało najwięcej samolotów tego typu – Polacy wybudowali ponad 12 tysięcy Antków, które można napotkać w prawie każdym regionie naszego globu.

Procedura startowa

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.