Procedura startowa samolotu An-2 w symulatorze X-Plane

W poniższym 50-minutowym filmie, przeprowadzam procedurę startową zgodnie z Instrukcją Użytkowania w Locie realnego samolotu Antonov An-2 (polska instrukcja z 1963 roku w formie zdigitalizowanej, ale nadal papierowej :) wraz z urządzeniem do śledzenia ruchów głowy TrackIR, z zsynchronizowaną kamerą zewnętrzną i dźwiękową symulacją pracy radia lotniczego.

Model An-2 RedEyes, w symulatorze X-Plane, dość wiernie oddaje realny samolot – po takiej prezentacji łatwiej docenić ogrom pracy, którą włożyli twórcy w powstanie wirtualnej kopii tej maszyny. Na końcu filmu loty Antonowem nad fotosceneriami wysokiej rozdzielczości ZL18/19.

Poniższe zrzuty pochodzą z filmu – zawarte regiony:

Szwajcaria

Algieria

Krótko o An-2

An-2 jest dopuszczony do lotów dziennych i nocnych, z widocznością i bez widoczności ziemi. Jest napędzany dziewięciocylindrowym, czterosuwowym, gaźnikowym silnikiem ASz-62IR. Zasięg samolotu: około 1000 km. Dopuszczalna masa do startu: 5,5 tony. Prędkość maksymalna: 250 km/h. Zużycie paliwa: około 180 litrów na godzinę lotu. Produkcję seryjną rozpoczęto w 1949 roku. W 1960 rozpoczęła się produkcja licencyjna w Polsce w zakładach WSK PZL Mielec, gdzie powstało najwięcej samolotów tego typu. Polacy wybudowali ponad 12 tysięcy Antków, które można spotkać w prawie każdym regionie naszego globu.

Film z wykonania procedury startowej

Fragmenty Instrukcji Użytkowania w Locie

Poniżej link do specjalnie przygotowanego przeze mnie pliku PDF (w klimacie okresu powojennego) z fragmentami oryginalnej, polskiej Instrukcji Użytkowania w locie z 1963 roku, które pozwolą na samodzielne wykonanie tej procedury identycznie jak w powyższym filmie.

An-2 w najnowszej wersji X-Plane 11

Jestem w posiadaniu fanowskiej wersji modelu Red Eyes An-2, która działa w najnowszym X-Plane 11 (11.30+) i posiada:

  • rozwiązany problem z kołowaniem,
  • rozwiązany problem z temperaturami wskazań (działa jak w XP10),
  • usunięte błędy 3D oryginalnego modelu – pod stopami i na wolancie w VC,
  • cząsteczkowy, dużo lepszy od poprzedniego, efekt wydobywających się spalin,
  • znacznie wyraźniej świecące lampki sygnalizacyjne,
  • odbicia wykorzystujące silnik XP11.

Jedyną różnicą w działaniu, w stosunku do XP10, jest brak problemów z uruchomieniem silnika – odpala od razu po uruchomieniu rozrusznika bez ręcznego pompowania/zwiększania ciśnienia paliwa.

Model udostępnię do pobrania osobom, które posiadają dowód zakupu wersji dla XP10. Model nie zadziała bez aktywacji poprzedniej wersji, ponieważ wymaga klucza, który w archiwum nie jest umieszczony. Proszę pisać na adres e-mail podany na stronie kontaktowej.

Serdecznie polecam zakup tego szczegółowo wykonanego modelu.

Ten film znalazł się na stronie głównej serwisu wykop.pl, otrzymując 450 wykopów. Zobacz też inne wpisy z tego bloga, które trafiły na stronę główną.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.