Silent Hunter 5 Etilm dla macOS

W dzieciństwie zafascynowała mnie symulacja łodzi podwodnej Aces of the Deep. Następna była silnie zmodowana seria Silent Hunter 3 i Silent Hunter 4 U-Boat Missions. Silent Hunter 5 okazał się porażką, którą odrzuciłem w kąt do czasu wydania modyfikacji Wolves of Steel. Poprawna instalacja tego ostatniego to droga przez mękę, a dodatkowo nie wszystkie zawarte w nim mody odpowiadały moim potrzebom … i tak powstała poniższa kompilacja łatwego w instalacji, lekkiego megamoda, który nie wymaga JOGSM. Napisałem prosty skrypt instalacyjny w formacie bat, który odpytuje użytkownika o wersję językową oraz o proporcje ekranu, a następnie trwale nadpisuje czystą wersję Silent Huntera 5 i pozwala na natychmiastową rozgrywkę. Moja kompilacja zawiera w sobie funkcjonalność częściowo zbliżoną do megamodu Wolves of Steel – oczywiście znacznie ograniczoną, ale w przeciwieństwie niego:

  • nie wymaga patchowania plików .exe i .dll gry – co oznacza brak problemów z paskiem progresu i wykrywaniem zmodyfikowanego pliku sh5.exe przez serwery twórców gry i zachowana zostaje stabilność oryginału,
  • pozwala na używanie wykonanych przed instalacją modu zapisów gry,
  • jest lekka – nie wymaga silnego komputera,
  • nie wymaga dodatkowej konfiguracji poinstalacyjnej,
  • proces instalacji jest szybki i intuicyjny,
  • działa płynnie w Windows, macOS i Linux.

Funkcjonalność megamoda Etilm

Uwaga: wszystkie emblematy i pieczątki umieszczone wyłącznie ze względów historycznych.

Nowa kolorystyka mapy (mojego autorstwa) dużo czytelniejsza od dostarczanej z modem Wolves of Steal:


Tabele i dokumenty Kriegsmarine oraz rozszerzony podręcznik rozpoznawania celów:


Dużo lepsza kolorystyka i oświetlenie domyślnego (niezmodowanego) wnętrza U-Boota oraz brak podpowiedzi i otaczania ramką członków załogi:


Oryginalny RAOBF Kriegsmarine z ruchomym wewnętrznym pierścieniem – w bliskich potyczkach znacznie ułatwiający obliczanie kąta biegu celu:


Naturalny wygląd morza – tutaj tuż po wschodzie słońca:


Obie strony kalkulatora Kriegsmarine Attack Disk – oczywiście również ruchome pierścienie:


Nowy (własnej produkcji), statyczny i lekki ekran startowy – przy okazji wyłącza wszystkie początkowe filmiki znacznie skracając czas uruchamiania gry:


Lepiej oddane wyposażenie okrętu:


Rozszerzone polecenia dla członków załogi:


Narzędzia ułatwiające wyznaczanie kursu i wykreślanie pozycji wroga – w formie klasycznych przyrządów:


Poszerzona optyka peryskopowa:


Odsłuchana hydrofonem ilość obrotów na minutę zidentyfikowanego wcześniej celu pozwala na określenie jego prędkości z pomocą tabel:

Działają stacje radiowe oraz muzyka z gramofonu. Megamod posiada wiele innych dodatkowych funkcjonalności – pełna lista wykorzystanych modów znajduje się na końcu wpisu.

Etilm testowałem w Windows, macOS z CrossOver (w butelce wymagana instalacja oprogramowania: Internet Explorer 8 i najnowszych dostępnych DirectX i .NET Framework) oraz pod Linuxem z Wine.

Przed instalacją modyfikacji

  1. Podczas instalacji Silent Huntera 5 wybierz instalację niestandardową – dopiero wtedy uzyskasz dostęp do wyboru języka niemieckiego audio. Domyślnie komunikaty wydawane są po angielsku i warto zastąpić je wersją niemiecką.
  2. Spatchuj SH5 do wersji 1.2.0.
  3. Po pierwszym uruchomieniu Silent Huntera 5 na początku animacji startowej opuść grę i wyedytuj plik Moje Dokumenty\SH5\data\cfg\CareerHistory.cfg zmieniając wartość false na true zmiennej HasCompletedTutorial – dzięki temu nie będziesz musiał przechodzić pierwszej, tutorialowej misji, która niepoprawnie współpracuje z modami.
  4. Uruchom ponownie grę i rozpocznij nową kampanię na najwyższym poziomie trudności, ustawiając realizm na 100% i pomijając samouczek.
  5. Po wczytaniu doku natychmiast zapisz grę i wczytaj ten utworzony zapis (pozbywasz się w ten sposób znanego powszechnie błędu gry, który m.in. uniemożliwia wymianę sprzętu w U-Boocie przed rozpoczęciem misji).
  6. U oficera technicznego zakup hydrofon KDB (360 stopni) i udaj się do oficera centrali po rozkazy.
  7. Pomiń opis sytuacji i wybierz jedną z dwóch misji kampanii w okolicach Wielkiej Brytanii, po czym naciśnij przycisk z wnioskiem o zadanie.
  8. Naciśnij przycisk zamykający okno w prawym górnym rogu ekranu/mapy.
  9. Raz jeszcze kliknij na oficera centrali i wybierz rozpoczęcie nowego patrolu.
  10. Zapoznaj się z interfejsem, przeciągnij okienko komunikatów (chwytając za jego lewy, górny róg) na lewą stronę ekranu, okienko załogi w ten sam sposób na prawą stronę ekranu, a następnie na mapie odnajdź swoją pozycję oznaczoną znacznikiem N1C.
  11. Zapisz i opuść grę.
  12. Dopiero po tych krokach zainstaluj modyfikację Etilm i wczytaj zapisaną wcześniej grę.

Instalacja

  1. Rozpakuj zawartość archiwum do głównego katalogu Silent Hunter 5 np:
    C:\Program files\Silent Hunter 5\etilm
    C:\Program files\Silent Hunter 5\install.bat
  2. Uruchom plik install.bat

JSGME nie jest potrzebny do zainstalowania tej modyfikacji. Mod powinien być instalowany na czystej wersji 1.2.0 Silent Huntera 5 i prawdopodobnie współpracuje również z wersją Steam gry.
UWAGA: pliki w katalogu Silent Hunter 5 zostaną nieodwracalnie nadpisane zmodyfikowaną wersją.

Domyślnie uruchomiony jest mod Real Navigation – nie będziesz widział pozycji swojego U-Boota na mapie, dopóki nie zlecisz swojemu nawigatorowi wykonania nawigacji zliczeniowej lub wyliczenia pozycji obserwowanej astronomicznej. Kurs wyznaczasz używając linijki – odczytujesz namiar po zaznaczeniu drugiego punktu. Dla nabrania wprawy w poruszaniu się łodzią w ten sposób proponuję dotarcie w rejon działań przez Cieśniny Duńskie, a nie przez Kanał Kiloński. Ostatni krzyżyk w prawym górnym rogu interfejsu, to kompresja/przyspieszacz czasu.

Tutoriale musisz znaleźć w sieci. Szukaj na stronach WWW lub w Youtube dla haseł Wolves of Steel oraz NewUIs TheDarkWraith.



Poniżej link do wersji 1.0 Etilm [660 MB] (do rozpakowania najlepiej użyć programu 7zip):


Lista modów z kompilacji

  1. Accurate German Flags
  2. Fulgrim65 Startup Screen
  3. NewUIs_TDC_7_4_2_ByTheDarkWraith
  4. NewUIs_TDC_7_4_2_WWIIInterface_by_naights
  5. Officers skin by Naights
  6. Large Optics for TDW UI
  7. Large Optics for TDW UI RAOBF + Nomograph Fix
  8. MightyFine Crew Mod 1.2.1 Stock faces
  9. SH5Lifeboats_by_Rongel_TDW_stoianm_v2.11
  10. EQuaTool 01.01 by AvM – Large Style
  11. DynEnv
  12. IO_StrategicMap_7_4_2_for_TDWv742
  13. MightyFine Less Annoying Footsteps 1.0
  14. Naights_Underwater_Mod
  15. Sjizzle’s – Charts for NewUI’s_06.08.2015 ( merged part_2 and part_5)
  16. Sjizzle’s – Charts for NewUIs part 3_24.06.2013
  17. Sjizzle’s – Charts for NewUIs part 4_20.07.2013
  18. Sjizzle’s – Charts for NewUIs part1_07.06.2013
  19. Sjizzle’s – MarineQuadrat Charts for NewUIs v. 0.00.2
  20. Trevally Automated Scripts v0.6
  21. Trevally TDC Help v2.1
  22. Trevally Tutorial – All v0.2(for OHIIv1.3)
  23. Shadow Improvement Mod
  24. nVidia missing lights
  25. Church’s Compass Dials Mod v2.2 – Option Two
  26. NewUIs_TDC_7_4_2_Real_Navigation
  27. Jaromaz Chart Colour Scheme
  28. Radio Mod Grossdeutscher Rundfunk
  29. Jaromaz Radio & Gramophone
  30. NewUIs_TDC_7_4_2_RadCapTools_0_2_alpha
  31. HydrophoneFollowNearestContactFix_For_NewUIs_TDC_7_1_0_To_7_5_0
  32. R.S.D. – Reworked Submarine Damage v5.7.1 by vdr1981_Main mod
  33. R.S.D. & R.E.M. – GHG Hydrophone add-on (no hyd on surface)
  34. No Damn Bubbles, No Damn Halo Mod
  35. NDB,NDH OM#1 – No Dialog Indicator
  36. Stopwatch and U-Jadg Chronos by Shmal
  37. RPM Hydrophone v2.2.1
  38. sobers best ever fog V30 SH5_Shmal edited
  39. TEST DIALS Shmal
  40. NewUIs_TDC_7_5_0_RadCapTools_0_2_alpha
  41. Stopwatch Ticking Sound by Shmal
  42. sobers see thru wake fix
  43. Color Correction by Shmal
  44. Reduced Mission Tonnage v02
  45. Jaromaz Realistic Interior
  46. Naights Underwater Mod
  47. new KM binos
  48. GreenPPIscope
  49. Trevally TDC Help v2.1
  50. Trevally Harbour & Kiel Canal Pilot

Wszystkie zasługi i podziękowania dla autorów każdej z modyfikacji indywidualnie.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.